SPECJALNE
Wagony specjalne:
Typ: 403 S, 405 S, 206 S, 403 S, CWL 26, 220 S, 408 Sa,206 Se,415 S, 419 Sc
Wagon specjalny samowyładowczy
Typ konstrukcji: 403 S
· Seria P.K.P. : SSywah
· Szerokość toru: 1435 mm
· Przestawność wag. Na tor: 1524 mm
· Długość wag. Ze zderzakami: 14600 mm
· Długość podwozia: 13360 mm
· Max. Szerokość wagonu: 3090 mm
· Długość ładowna: 12382 mm
· Szerokość ładowna: 3082 mm
· Pojemność: 70 m3
· Ładowność: 52 t
· Ciężar własny wagonu: 27,8 t
· Średnica i długość czopa osi: ф130/217 mm dla łożysk tocznych lub ф140/250 mm dla łożysk ślizgowych
· Średnica toczna kół: 1000 mm
· Wózek typu: 2BR/H lub 28R/J
· Resory: 8-piórowe długość: 1200 mm wg UIC
· Zderzaki: typu tulejowego, średnica tarczy 400 mm, wypukłe, sprężyny pierścieniowe typu Uerdingen’a lub amortyzatory gumowe
· Sprzęg: śrubowy wzmocniony 85t, urządz. Pociąg. Nienawskrośne 100t ; możliwość zastosowania sprzęgu automatycznego typu CA3
· Hamulec zespolony: West. LuV1
· Średnica cylindra hamulcowego: 16’’
· Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB
· Przestawiacz hamown. : próżny – ładowny ; nast. Równiny – Góry
· Przeznaczenie wagonu: do przewozu wapna
· Specjalność konstrukcji: 4 klapy wyładowcze o prześwicie 1370x5780
· Najmniejszy promień łuku toru: 80 m
· Rok wykonania konstrukcji: 1960
· Max. Szybkość wag. : 80 km/h
Wagon specjalny
Typ konstrukcji: 405 S
· Szerokość toru: 1435 mm
· Ładowność: 54 t
· Ciężar własny wagonu: 26 t
· Długość wagonu ze zderzakami: 14540 mm
· Długość podwozia: 13300 mm
· Największa szerokość wagonu: 3080 mm
· Największa wysokość wagonu: 4260 mm
· Wysokość osi zderzaków od główki szyny: 1060 ± 5 mm
· Pojemność: 58,6 m3
· Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm
· Średnica i długość czopa osi: ф120x179mm
· Maźnice: toczne z łożyskami ф120/240/80 mm
· Hamulec zespolony: Oerlikon Est 3d ; średnica cylindra hamulcowego: 16’’
· Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB DA3 – 450
· Rodzaj przewożonego materiału: tlenek glinu, ciężar usypowy 0,9t/m3; materiały sypkie
· Sprzęg: śrubowy nienawskrośny 85 T
· Zderzaki: typu tulejowego ze spręż. Pierścien. 35T/75mm, ф tarczy 450mm
· Typ wózka: 1XT/B
· Napełnianie wagonu: górą przez 4 otwory ф 465 mm
· Opróżnianie wagonu: dołem przez 8 otworów 300x400 mm grawitacyjnie rozstęp podłużny otw. Wyład. 1580 mm ; rozst. Poprzeczny 2230 mm
· Największa szybkość jazdy: 100 km/h
· Najmniejszy promień łuku toru: 75 m
· Konstrukcja wykonana przez : Z.B.K. >Wagony< Świdnica
· Rok wykonania konstrukcji: 1963
Wagon zbiornikowy
Typ konstrukcji: 206 S
· Seria P.K.P. : Rch
· Szerokość toru: 1435 mm (wagon przestawny na tor 1524mm)
· Ciężar własny wagonu: 14,1 T
· Ładowność: 27,0 T ; 23,0 T
· Długość wagonu ze zderzakami: 12340 mm
· Długość podwozia: 11100 mm
· Szerokość wagonu: 3100 mm
· Wysokość wagonu od główki szyny: 4250 mm
· Pojemność użytkowa zbiorników: 3 x 14 = 42 m3
· Średnica zbiorników: 3100 mm
· Odległość między osiami otw. Wyspow. : 3200 mm
· Napełnianie: grawitacyjnie
· Opróżnianie: aeracyjnie
· Ciśnienie robocze zbiorników: 2,8 atn
· Przeznaczenie wagonu: do przewozu materiałów sypkich
· Ciężar usypowy ładunku: 0,2 ÷ 0,8 T/m3
· Maźnice: z łożyskami tocznymi NJ + NJP 120x240x80
· Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm
· Średnica i długość czopa osi: ф120/179 mm
· Hamulec zespolony: Oerlikon z zaw. Rozrz. Est3e
· Średnica cylindra hamulcowego: 12’’
· Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB
· Hamulec ręczny: postojowy, pokrętło na ostojnicy
· Największa prędkość wagonu: 100 km/h (eksploatacyjna)
· Najmniejszy promień łuku toru: 75 m
· Skrajna: UIC
· Sprzęg: Śrubowy, nienawskrośny
· Zderzaki: tulejowe, ze spręż. Pierścieniowymi lub amortyz. Gumowymi 35T/75mm
· Resory: 8-piórowe dług. 1200 mm
· Rok wykonania konstrukcji: 1965
· Wykonawca konstrukcji: Z.B.K. >ZASTAL<
Wagon specjalny :
Typ konstrukcji: 403 S
· Seria P.K.P. : SSc
· Szerokość toru: 1435 mm
· Ładowność: 55,5 t
· Ciężar własny wagonu: 24,5 t
· Długość wagonu ze zderzakami: 14040 mm
· Długość podwozia: 12800 mm
· Największa szerokość wagonu: 3100 mm
· Największa wysokość wagonu: 4224 mm
· Wysokość osi zderzaków od główki szyny: 1060 mm
· Ilość zbiorników: 4
· Średnica zbiornika: 3100 mm
· Pojemność zbiornika: 12,5 m3
· Średnica okręgu tocznego kół: 920 mm
· Średnica i długość czopa osi: ф120x179mm
· Średnica cylindra hamulcowego: 16’’
· Maźnice: toczne z łożyskami NJ + NJP ф120/240/80 mm
· Hamulec zespolony: Oerlikon z zaw. Rozrz. Est 3d
· Hamulec ręczny: postojowy, na ostojnicy
· Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB
· Rodzaj przewożonego materiału: do przewozu materiałów sproszkowanych
· Sprzęg: śrubowy nienawskrośny
· Zderzaki: typu tulejowego ze spręż. Pierścien. 42T/75mm, ф tarczy 500mm
· Typ wózka: 1Xta
· Napełnianie wagonu: grawitacyjnie
· Opróżnianie wagonu: aeracyjnie , ciśnienie opróżniania 2,8 atn
· Największa szybkość jazdy: 100 km/h
· Usprężynowanie: resory 8-piórowe długości 1200 mm
· Najmniejszy promień łuku toru: 75 m przy przetaczaniu pojedynczego wagonu
· Konstrukcja wykonana przez : Z.B.K. >Wagony< Świdnica, zbiorniki BKTM i UB
· Rok wykonania konstrukcji: 1966
Wagon specjalny
Typ konstrukcji: CWL 26
· Seria P.K.P. : Rcah
· Szerokość toru: 1435 mm
· Ładowność: 26,5 t
· Ciężar własny wagonu: 13,5 t
· Długość wagonu ze zderzakami: 10500 mm
· Długość podwozia: 8760 mm
· Największa szerokość wagonu: 2900 mm
· Największa wysokość wagonu: 4150mm
· Wysokość osi zderzaków od główki szyny: 1060 ± 5 mm
· Średnica zbiornika: 2500 mm
· Pojemność zbiornika: 3 x 6,9 m3 = 20,7 m3
· Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm
· Średnica i długość czopa osi: ф120x179mm
· Średnica cylindra hamulcowego: 12’’
· Maźnice: toczne z łożyskami NJ + NJP ф120x240
· Hamulec zespolony: Oerlikon z zaw. Rozrz.
· Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB DA – 2 – 450
· Rodzaj przewożonego materiału: do przewozu cementu luzem
· Sprzęg: śrubowy PN – 67/k – 88/60
· Zderzaki: ф 375 z amortyzatorem gumowym
· Napełnianie wagonu: grawitacyjne
· Opróżnianie wagonu: powietrzno – syfonowe
· Ciśnienie robocze zbiorników: 3 atn
· Ciężar usypowy ładunku: 26,5 T
· Największa szybkość jazdy: 80 km/h
· Najmniejszy promień łuku toru: 80 m
· Resory: 8-piórowe, dług. 1400 mm
· Konstrukcja wykonana przez : ZNTK Wrocław
· Rok wykonania konstrukcji: 1964
Wagon specjalny
Typ konstrukcji: 220 S
· Szerokość toru: 1435 / 1524 mm
· Ładowność: 30 T
· Długość wagonu ze zderzakami: 9040 mm
· Długość podwozia: 7800 mm
· Szerokość podwozia: 2200 mm
· Największa szerokość wagonu: 3100 mm
· Wysokość wagonu od główki szyny: 4260 mm
· Pojemność zbiorników: 2x12,8 = 25,6 m3
· Załadunek; górą grawitacyjny
· Wyładunek: pneumatyczny
· Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm
· Maźnice: toczne z łoż. NJ+NJP 120/240x80
· Hamulec sprzężony: Oerlikon z zaw. Rozrz. Est3e
· Średnica cylindra hamulcowego: 12 ‘’
· Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB DA 2 – 450
· Największa prędkość jazdy wag. : 100 km/h
· Najmniejszy promień łuku toru: 75m
· Sprzęg: śrubowy 85T (możliwość zabudowy sprzęgu automatyczna.)
· Zderzaki: ze spręż. Pierścieniow. Lub amortyz. Gumowymi; tarcze wyp. Ф500mm)
· Wykonawca konstrukcji: ZNTK – Wrocław
· Rok wykonania konstrukcji: 1971
Wagon specjalny
Typ konstrukcji: 408 Sa
· Szerokość toru 1435mm
· Masa własna 25,5T
· Ładowność 47,5T
· Ładowność ze zderzakami 14 040mm
· Długość podwozia 12 800mm
· Największa szerokość wagonu 3100mm
· Najw. Wysokość wagonu 4224mm
· Ilość zbiorników 4
· Średnica zbiornika 3100mm
· Pojemność zbiornika 12,5m3/50m3
· Nadciśnienie i czas opróżniania 2,8atn-35minut
· Napełnianie grawitacyjne- górą
· Przeznaczenie wagonu do przewozu cementu lub mater. Sypkich
· Tup wózka 1Xta/B
· Średnica okręgu tocznego 920mm
· Maźnice toczne z łożyskami NJ+NJP 120x240x80mm
· Średnica i dł. Czopa osi 120x179mm
· Hamulec zespolony Knorr z zaw. Rozrządczym KE-1aS1
· Średnica cylindra 14”
· Nastawiacz klocka hamulcowego SAB DRV 2-600
· Naj prędkość jazdy 100km/h
· Naj. Promień łuku toru 75m
· Sprzęg śrubowy
· Zderzaki tulejowe ze sprężynami pierścieniowymi 75mm-tarcza ф500
· Usprężynowanie resory 8 piórowe długość 1200mm
· Konstrukcję wykonało ZBK „Świdnica”
· Rok wykonania konstrukcji 1969
Wagon specjalny
Typ konstrukcji: 206 Se
· Przeznaczenie wagonu do przewozu ziarna zbóż
· Rok i autor dokumentacji 1979 ZNTK Wrocław
· Prędkość max. 100km/h
· Masa własna 13 Ton
· Obciążenie max. 27 Ton
· Pojemność ładunkowa 41m3
· Sposób załadunku grawitacyjny
· Sposób rozładunku grawitacyjny
· Typ sprzęgu 415Z
· Max. Siła rozciągająca 850kN
· Konstrukcja wózka wagon bezwózkowy
· Min. Promień łuku toru 75m
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna
· Hamulec mechaniczny zespolony Oerlikon
· Usprężynowanie resory 8- piórowe
· Typ zestawu kołowego 1000mm
· Typ łożyska osiowego NJ+NJP 120x240x80
· Średnica i dł. Czopa osi 120x179
Wagon specjalny
Typ konstrukcji: 415 S
· Przeznaczenie wagonu do przewozu cementu luzem oraz innych materiałów sproszkowanych
· Rok i autor dokumentacji 1989 ZBK „Świdnica”
· Masa własna 26,5 tony
· Obciążenie max. 63,5 tony
· Konstrukcja pojemnika zespół 2-ch zbiorników
· Objętość ład. Pojemnika 2x31=62m3
· Sposób załadunku górą przez 4 włazy zasypowe DN-400
· Sposób rozładunku pneumatyczne dołem z każdej komory przez przewód PN*3
· Typ sprzęgu śrubowy 850kN
· Typ wózka 3TNb
· Masa wózka 4923kg
· Min. Promień toru 35m
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna -2 cylindry 16”
· Hamulec mechaniczny Oerlikon –aut. Zmiana hamowania –zaw. EST3F+HBG 300
· Usprężynowanie 8 zespołów sprężyn śrubowych
· Amortyzatory cierne
· Typ zestawu kołowego bezobręczowe (pełno walcowane)
· Typ łożyska NJ +NJP 130x240x80
· Średnica i dł. Czopa osi 130x191
Wagon specjalny
Typ konstrukcji: 419 Sc
· Przeznaczenie wyrobu: do przewozu suchych popiołów w gęstości usypowej masy 0,5 ÷0,9 t/m3
· Rok i autor dokumentacji: 1991 – ZBK FW -Świdnica
· Producent: Fabryka Wagonów Świdnica – S.A.
· Prędkość max.: 100km/h
· Masa własna: 27,5t±3%
· Obciążenia max.: 52,5 t
· Pojemność ładunkowa: 73 m3
· Sposób załadunku: grawitacyjnie górą przez 4 włazy DN=410mm
· Sposób rozładunku: dołem z każdej komory przez przewód DN= 5’’
· Typ sprzęgu: śrubowy
· Max. Siła rozciągająca: 0,85 MN
· Typ wózka: 26 TNa
· Masa wózka: 4450m
· Min. Promień toru: 35
· Instalacja hamulcowa: pneumatyczna – cylinder 16’’
· Hamulec mechaniczny: Oerlikon zawór typu Est3f
· Usprężynowanie: 8 zespołów sprężyn śrubowych
· Amortyzatory: cierne
· Typ zestawu kołowego: ф920
· Typ łożyska osiowego: NJ + NJP 130x240x80
· Średnica i długość czopa osi: ф130x217