A A A

SPECJALNE

 


 

 

Wagony specjalne:

Typ: 403 S, 405 S, 206 S, 403 S, CWL 26, 220 S, 408 Sa,206 Se,415 S, 419 Sc

 

Wagon specjalny samowyładowczy

Typ konstrukcji: 403 S

 

·         Seria P.K.P. : SSywah

 

·         Szerokość toru: 1435 mm

 

·         Przestawność wag. Na tor: 1524 mm

 

·         Długość wag. Ze zderzakami: 14600 mm

 

·         Długość podwozia: 13360 mm

 

·         Max. Szerokość wagonu: 3090 mm

 

·         Długość ładowna: 12382 mm

 

·         Szerokość ładowna: 3082 mm

 

·         Pojemność: 70 m3

 

·         Ładowność: 52 t

 

·         Ciężar własny wagonu: 27,8 t

 

·         Średnica i długość czopa osi: ф130/217 mm dla łożysk tocznych lub ф140/250 mm dla łożysk ślizgowych

 

·         Średnica toczna kół: 1000 mm

 

·         Wózek typu: 2BR/H lub 28R/J

 

·         Resory: 8-piórowe długość: 1200 mm wg UIC

 

·         Zderzaki: typu tulejowego, średnica tarczy 400 mm, wypukłe, sprężyny pierścieniowe typu Uerdingen’a lub amortyzatory gumowe

 

·         Sprzęg: śrubowy wzmocniony 85t, urządz. Pociąg. Nienawskrośne 100t ; możliwość zastosowania sprzęgu automatycznego typu CA3

 

·         Hamulec zespolony: West. LuV1

 

·         Średnica cylindra hamulcowego: 16’’

 

·         Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB

 

·         Przestawiacz hamown. :  próżny – ładowny ; nast. Równiny – Góry

 

·         Przeznaczenie wagonu: do przewozu wapna

 

·         Specjalność konstrukcji: 4 klapy wyładowcze o prześwicie 1370x5780

 

·         Najmniejszy promień łuku toru: 80 m

 

·         Rok wykonania konstrukcji: 1960

 

·         Max. Szybkość wag. : 80 km/h

 

Wagon specjalny 

Typ konstrukcji: 405 S

 

·         Szerokość toru: 1435 mm

 

·         Ładowność: 54 t

 

·         Ciężar własny wagonu: 26 t

 

·         Długość wagonu ze zderzakami: 14540 mm

 

·         Długość podwozia: 13300 mm

 

·         Największa szerokość wagonu: 3080 mm

 

·         Największa wysokość wagonu: 4260 mm

 

·         Wysokość osi zderzaków od główki szyny: 1060 ± 5 mm

 

·         Pojemność: 58,6 m3

 

·         Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm

 

·         Średnica i długość czopa osi: ф120x179mm

 

·         Maźnice: toczne z łożyskami ф120/240/80 mm

 

·         Hamulec zespolony: Oerlikon Est 3d ; średnica cylindra hamulcowego: 16’’

 

·         Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB DA3 – 450

 

·         Rodzaj przewożonego materiału: tlenek glinu, ciężar usypowy 0,9t/m3; materiały sypkie

 

·         Sprzęg: śrubowy nienawskrośny 85 T

 

·         Zderzaki: typu tulejowego ze spręż. Pierścien.  35T/75mm, ф tarczy 450mm

 

·         Typ wózka: 1XT/B

 

·         Napełnianie wagonu: górą przez 4 otwory ф 465 mm

 

·         Opróżnianie wagonu: dołem przez 8 otworów 300x400 mm grawitacyjnie rozstęp podłużny otw. Wyład. 1580 mm ; rozst. Poprzeczny 2230 mm

 

·         Największa szybkość jazdy: 100 km/h

 

·         Najmniejszy promień łuku toru: 75 m

 

·         Konstrukcja wykonana przez : Z.B.K. >Wagony< Świdnica

 

·         Rok wykonania konstrukcji: 1963

 

Wagon zbiornikowy 

Typ konstrukcji: 206 S

 

·         Seria P.K.P. : Rch

 

·         Szerokość toru: 1435 mm (wagon przestawny na tor 1524mm)

 

·         Ciężar własny wagonu: 14,1 T

 

·         Ładowność: 27,0 T ; 23,0 T

 

·         Długość wagonu ze zderzakami: 12340 mm

 

·         Długość podwozia: 11100 mm

 

·         Szerokość wagonu: 3100 mm

 

·         Wysokość wagonu od główki szyny: 4250 mm

 

·         Pojemność użytkowa zbiorników: 3 x 14 = 42 m3

 

·         Średnica zbiorników: 3100 mm

 

·         Odległość między osiami otw. Wyspow. : 3200 mm

 

·         Napełnianie: grawitacyjnie

 

·         Opróżnianie: aeracyjnie

 

·         Ciśnienie robocze zbiorników: 2,8 atn

 

·         Przeznaczenie wagonu: do przewozu materiałów sypkich

 

·         Ciężar usypowy ładunku: 0,2 ÷ 0,8 T/m3

 

·         Maźnice: z łożyskami tocznymi NJ + NJP 120x240x80

 

·         Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm

 

·         Średnica i długość czopa osi: ф120/179 mm

 

·         Hamulec zespolony: Oerlikon z zaw. Rozrz. Est3e

 

·         Średnica cylindra hamulcowego: 12’’

 

·         Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB

 

·         Hamulec ręczny: postojowy, pokrętło na ostojnicy

 

·         Największa prędkość wagonu: 100 km/h (eksploatacyjna)

 

·         Najmniejszy promień łuku toru: 75 m

 

·         Skrajna: UIC

 

·         Sprzęg: Śrubowy, nienawskrośny

 

·         Zderzaki: tulejowe, ze spręż. Pierścieniowymi lub amortyz. Gumowymi 35T/75mm

 

·         Resory: 8-piórowe dług. 1200 mm

 

·         Rok wykonania konstrukcji: 1965

 

·         Wykonawca konstrukcji: Z.B.K. >ZASTAL<

 

Wagon specjalny :

Typ konstrukcji: 403 S

 

·         Seria P.K.P. : SSc

 

·         Szerokość toru: 1435 mm

 

·         Ładowność: 55,5  t

 

·         Ciężar własny wagonu: 24,5 t

 

·         Długość wagonu ze zderzakami: 14040 mm

 

·         Długość podwozia: 12800 mm

 

·         Największa szerokość wagonu: 3100 mm

 

·         Największa wysokość wagonu: 4224 mm

 

·         Wysokość osi zderzaków od główki szyny: 1060 mm

 

·         Ilość zbiorników: 4

 

·         Średnica zbiornika: 3100 mm

 

·         Pojemność zbiornika: 12,5 m3

 

·         Średnica okręgu tocznego kół: 920 mm

 

·         Średnica i długość czopa osi: ф120x179mm

 

·         Średnica cylindra hamulcowego: 16’’

 

·         Maźnice: toczne z łożyskami NJ + NJP ф120/240/80 mm

 

·         Hamulec zespolony: Oerlikon z zaw. Rozrz. Est 3d

 

·         Hamulec ręczny: postojowy, na ostojnicy

 

·         Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB

 

·         Rodzaj przewożonego materiału: do przewozu materiałów sproszkowanych

 

·         Sprzęg: śrubowy nienawskrośny

 

·         Zderzaki: typu tulejowego ze spręż. Pierścien.  42T/75mm, ф tarczy 500mm

 

·         Typ wózka: 1Xta

 

·         Napełnianie wagonu: grawitacyjnie

 

·         Opróżnianie wagonu: aeracyjnie , ciśnienie opróżniania 2,8 atn

 

·         Największa szybkość jazdy: 100 km/h

 

·         Usprężynowanie: resory 8-piórowe długości 1200 mm

 

·         Najmniejszy promień łuku toru: 75 m przy przetaczaniu pojedynczego wagonu

 

·         Konstrukcja wykonana przez : Z.B.K. >Wagony< Świdnica, zbiorniki BKTM i UB

 

·         Rok wykonania konstrukcji: 1966

 

Wagon specjalny 

Typ konstrukcji: CWL 26

 

·         Seria P.K.P. :  Rcah

 

·         Szerokość toru: 1435 mm

 

·         Ładowność: 26,5  t

 

·         Ciężar własny wagonu: 13,5 t

 

·         Długość wagonu ze zderzakami: 10500 mm

 

·         Długość podwozia: 8760 mm

 

·         Największa szerokość wagonu: 2900 mm

 

·         Największa wysokość wagonu: 4150mm

 

·         Wysokość osi zderzaków od główki szyny: 1060 ± 5 mm

 

·         Średnica zbiornika: 2500 mm

 

·         Pojemność zbiornika: 3 x 6,9 m3 = 20,7 m3

 

·         Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm

 

·         Średnica i długość czopa osi: ф120x179mm

 

·         Średnica cylindra hamulcowego: 12’’

 

·         Maźnice: toczne z łożyskami NJ + NJP ф120x240

 

·         Hamulec zespolony: Oerlikon z zaw. Rozrz.

 

·         Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB  DA – 2 – 450

 

·         Rodzaj przewożonego materiału: do przewozu cementu luzem

 

·         Sprzęg: śrubowy  PN – 67/k – 88/60

 

·         Zderzaki: ф 375 z amortyzatorem gumowym

 

·         Napełnianie wagonu: grawitacyjne

 

·         Opróżnianie wagonu: powietrzno – syfonowe

 

·         Ciśnienie robocze zbiorników: 3 atn

 

·         Ciężar usypowy ładunku: 26,5 T

 

·         Największa szybkość jazdy: 80 km/h

 

·         Najmniejszy promień łuku toru: 80 m

 

·         Resory: 8-piórowe, dług. 1400 mm

 

·         Konstrukcja wykonana przez : ZNTK Wrocław

 

·         Rok wykonania konstrukcji: 1964

 

Wagon specjalny 

Typ konstrukcji: 220 S

 

·         Szerokość toru: 1435 / 1524 mm

 

·         Ładowność: 30 T

 

·         Długość wagonu ze zderzakami: 9040 mm

 

·         Długość podwozia: 7800 mm

 

·         Szerokość podwozia: 2200 mm

 

·         Największa szerokość wagonu: 3100 mm

 

·         Wysokość wagonu od główki szyny: 4260 mm

 

·         Pojemność zbiorników: 2x12,8 = 25,6 m3

 

·         Załadunek; górą grawitacyjny

 

·         Wyładunek: pneumatyczny

 

·         Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm

 

·         Maźnice: toczne z łoż. NJ+NJP 120/240x80

 

·         Hamulec sprzężony: Oerlikon z zaw. Rozrz. Est3e

 

·         Średnica cylindra hamulcowego: 12 ‘’

 

·         Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB DA 2 – 450

 

·         Największa prędkość jazdy wag. : 100 km/h

 

·         Najmniejszy promień łuku toru: 75m

 

·         Sprzęg: śrubowy 85T (możliwość zabudowy sprzęgu automatyczna.)

 

·         Zderzaki: ze spręż. Pierścieniow. Lub amortyz. Gumowymi; tarcze wyp. Ф500mm)

 

·         Wykonawca konstrukcji: ZNTK – Wrocław

 

·         Rok wykonania konstrukcji: 1971

 

Wagon specjalny

Typ konstrukcji: 408 Sa

 

·         Szerokość toru 1435mm

 

·         Masa własna 25,5T

 

·         Ładowność 47,5T

 

·         Ładowność ze zderzakami 14 040mm

 

·         Długość podwozia 12 800mm

 

·         Największa szerokość wagonu 3100mm

 

·         Najw. Wysokość wagonu 4224mm

 

·         Ilość zbiorników 4

 

·         Średnica zbiornika 3100mm

 

·         Pojemność zbiornika 12,5m3/50m3

 

·         Nadciśnienie i czas opróżniania 2,8atn-35minut

 

·         Napełnianie grawitacyjne- górą

 

·         Przeznaczenie wagonu do przewozu cementu lub mater. Sypkich

 

·         Tup wózka 1Xta/B

 

·         Średnica okręgu tocznego 920mm

 

·         Maźnice toczne z łożyskami NJ+NJP 120x240x80mm

 

·         Średnica i dł. Czopa osi 120x179mm

 

·         Hamulec zespolony Knorr z zaw. Rozrządczym KE-1aS1

 

·         Średnica cylindra 14”

 

·         Nastawiacz klocka hamulcowego SAB DRV 2-600

 

·         Naj prędkość jazdy 100km/h

 

·         Naj. Promień łuku toru 75m

 

·         Sprzęg śrubowy

 

·         Zderzaki tulejowe ze sprężynami pierścieniowymi 75mm-tarcza ф500

 

·         Usprężynowanie resory 8 piórowe długość 1200mm

 

·         Konstrukcję wykonało ZBK „Świdnica”

 

·         Rok wykonania konstrukcji 1969

 

Wagon specjalny

Typ konstrukcji: 206 Se

 

 

·         Przeznaczenie wagonu do przewozu ziarna zbóż

 

·         Rok i autor dokumentacji 1979 ZNTK Wrocław

 

·         Prędkość max. 100km/h

 

·         Masa własna 13 Ton

 

·         Obciążenie max. 27 Ton

 

·         Pojemność ładunkowa 41m3

 

·         Sposób załadunku grawitacyjny

 

·         Sposób rozładunku grawitacyjny

 

·         Typ sprzęgu 415Z

 

·         Max. Siła rozciągająca 850kN

 

·         Konstrukcja wózka wagon bezwózkowy

 

·         Min. Promień łuku toru 75m

 

·         Instalacja hamulcowa pneumatyczna

 

·         Hamulec mechaniczny zespolony Oerlikon

 

·         Usprężynowanie resory 8- piórowe

 

·         Typ zestawu kołowego 1000mm

 

·         Typ łożyska osiowego NJ+NJP 120x240x80

 

·         Średnica i dł. Czopa osi 120x179

 

 

Wagon specjalny

Typ konstrukcji: 415 S

 

·         Przeznaczenie wagonu do przewozu cementu luzem oraz innych materiałów sproszkowanych

 

·         Rok i autor dokumentacji 1989 ZBK „Świdnica”

 

·         Masa własna 26,5 tony

 

·         Obciążenie max. 63,5 tony

 

·         Konstrukcja pojemnika zespół 2-ch zbiorników

 

·         Objętość ład. Pojemnika 2x31=62m3

 

·         Sposób załadunku górą przez 4 włazy zasypowe DN-400

 

·         Sposób rozładunku pneumatyczne dołem z każdej komory przez przewód PN*3

 

·         Typ sprzęgu śrubowy 850kN

 

·         Typ wózka 3TNb

 

·         Masa wózka 4923kg

 

·         Min. Promień toru 35m

 

·         Instalacja hamulcowa pneumatyczna -2 cylindry 16”

 

·         Hamulec mechaniczny Oerlikon –aut. Zmiana hamowania –zaw. EST3F+HBG 300

 

·         Usprężynowanie 8 zespołów sprężyn śrubowych

 

·         Amortyzatory cierne

 

·         Typ zestawu kołowego bezobręczowe (pełno walcowane)

 

·         Typ łożyska NJ +NJP 130x240x80

 

·         Średnica i dł. Czopa osi 130x191

 

Wagon specjalny

Typ konstrukcji: 419 Sc

 

·         Przeznaczenie wyrobu: do przewozu suchych popiołów w gęstości usypowej masy  0,5  ÷0,9 t/m3

 

·         Rok i autor dokumentacji: 1991 – ZBK FW -Świdnica

 

·         Producent: Fabryka Wagonów Świdnica – S.A.

 

·         Prędkość max.:  100km/h

 

·         Masa własna: 27,5t±3%

 

·         Obciążenia max.: 52,5 t

 

·         Pojemność ładunkowa: 73 m3

 

·         Sposób załadunku: grawitacyjnie górą przez 4 włazy DN=410mm

 

·         Sposób rozładunku: dołem z każdej komory przez przewód DN= 5’’

 

·         Typ sprzęgu: śrubowy

 

·         Max. Siła rozciągająca: 0,85 MN

 

·         Typ wózka: 26 TNa

 

·         Masa wózka: 4450m

 

·         Min. Promień toru: 35

 

·         Instalacja hamulcowa: pneumatyczna – cylinder 16’’

 

·         Hamulec mechaniczny: Oerlikon zawór typu Est3f

 

·         Usprężynowanie: 8 zespołów sprężyn śrubowych

 

·         Amortyzatory: cierne

 

·         Typ zestawu kołowego: ф920

 

·         Typ łożyska osiowego: NJ + NJP 130x240x80

 

·         Średnica i długość czopa osi: ф130x217